fredag 11. mai 2012

Kun en forbiående tristesse

I dag er allting glemt. Full fart, lek og action fra morgen av. Her lå halve huset i oppkastsjuka, så det ble lite oppmerksomhet viet lille dunderklumpen utover formiddagen. Vår syntes det hele var fryktelig kjedelig! Hun hadde jo endelig begynt å få opp farten igjen. Nakkestivheten var historie, matlyst upålagelig, men menneskene var ganske dumme. Men, vi kviknet til, i kveld orket vi å være ute med henne, og hun har jo lært å leke gjemsel. Med Wilja var jeg vant til at JEG gjemte meg, og så skulle hun finne oss. I kveld raste Vår rundt i sånn rotte-stil, du vet, når bakbeina løper bittelitegrann fortere enn frambeina, så hele ryggen står som en kul opp. Rundt og rundt løp hun, til hun plutselig stilte seg helt musestille bak en busk. Og ble så glad da jeg fant henne. (Akkurat som da jeg blir overstrømmende glad for at Wilja finner meg når vi leker...) Superlykkelig! Ny runde med rotteracet, og så stod hun dørgende stille, bak en stein denne gangen. Jeg avventet litt, men fant henne da til slutt... Jeg tror hun syntes jeg var virkelig flink. Bare øyebryna og toppen av ørene stakk fram mens hun forventningsfullt tittet etter om jeg skulle klare å finne henne denne gangen. En skikkelig skøyer.



Jeg ser deg nok...

5 uhell inne i dag, men vi skylder kun på oss selv, som har ligget med hangover etter en turbulent natt...  Det har vært 2 tørre netter og ingen uhell i går. Jeg tror hun noen ganger har det så gøy ute at hun rett og slett glemmer å gjøre det hun skal. Nera får belønning når hun har vært flink. Men hun har nok gjennomskuet opplegget, for i følge farmor var de ute med henne 4 ganger en morgen. Hun piper og viser at hun skal ut. Og setter seg så rett ned for å få godbiten sin.


Ronja har vært på valpekurs i helgen. I følge Wence var hun visst ikke så veloppdragen som de trodde... Hun har også vært hos veterinær, der forsøkte hun å sjarmere alle hun møtte. Vi vet jo alle hvordan en labrador logrer nå, alt fra bak ørene er i heftig bevegelse.Og dette ble demonstrert til fulle. Ronja veide 9,5 kg nå. Jeg tror det er rundt der de ligger alle, unntatt Guinness, mest trolig, han var vært den største fra dag en. Vår veier ca 9, Nera 9,9. Rocco har og vært og fått vaksinen sin, så i går satt Erik og bare ventet på alle bivirkningene... Jeg håper de slapp de helt store, hvertfall. Rocco veide 9,6 kg.  Han har også vært på valpekurs, lært masse og er også en sjarmør av klasse. Så flinke dere er, valpekjøpere! Stå på!

En dag litt senere nå tenkte jeg å skrive noen ord om flått. Det er noe skikkelig herk, og det kan være nyttig å få noen tips og kjøreregler i så måte.

1 kommentar:

  1. Kaos veide inn på 10,5 på vaksinesjekken sin på Fredag :) Stor og sterk gutt her i gården!

    SvarSlett