mandag 28. juli 2014

Resultatet

Da er valpene talt, sortert og kjønnsbestemt. Totalt 7 ble det, litt færre enn ved de forrige kullene, men for Wilja tror jeg dette er nok. Nå er det pupper nok til alle, mer mat på hver og mindre å passe på. Det er kanskje alderen som viselig nok innretter seg slik, tenker jeg. Fødelsen gikk som følger:
03.35: Gul hann, 460 gram
03.45: gul tispe, 500 gram
04.12: svart tispe 420 gram
05.00: svart tispe 500 gram
06.54: gul tispe 420 gram
07.51:gul tispe 420 gram
08.54: gul hann, 300 gram.

Navnetema kommer til å bli noe irsk, da Copy, pappaen, er irsk. Elver eller grevskap kanskje. Artister eller grupper? Jeg synes Bono er et fantastisk hundenavn. U2 også, egentlig. Liffey er jo brukbart. Vi går noen runder på det her på huset først. Valpene kommer til å få et navn som blir stående på stamtavlen her hos meg. De nye eierene må kalle hunden sin hva de vil, men for å få forhåndsregistrert dem i kennelklubben, må jeg sette et navn på dem her hos oss. Kanskje er navnet til å leve med, kanskje ikke. Til informasjon: Da vi bestilte Wilja, fortalte oppdretter Marie at hun kom til å velge navn fra Peter Pan til akkurat det kullet. Alle hennes kull hadde navn fra eventyr. Vi grublet litt på det og fant ut at Tingeling eller Wendy, det kunne vi saktens leve med. Men det ble Wilja hun heter hos oss. Hvorfor det? Tja. "Kastrulälva" (Kjelealven) er litt tungt i det daglige... 

Jesp. Det har vært en lang dag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar